Heureka.cz - porovnání cen a srovnání produktů
Vyber produkt > Porovnej ceny > Nakupuj výhodně


Poradna Káva

Jak vybrat dobrou kávu?

Jaké jsou základní druhy káv?

Existuje několik desítek druhů kávovníků, ale káva se vyrábí pouze z některých. Dominantní postavení mají Arabica a Robusta. Výjimečně můžete narazit třeba na druhy Liberica či Excelsa ? jejich chuť je ovšem velmi specifická a ne pro všechny přijatelná.

Co ovlivňuje kvalitu kávy?

Káva je jako víno ? záleží na mnoha detailech v průběhu pěstování, sklizně i zpracování a ze stejného keře může vzniknout káva zcela jiné chuti. Nejkvalitnější kávy se vyznačují minimálním obsahem kofeinu, jemnou, ale přitom výraznou vůní a plnou chutí po ovoci, květinách, kakau, oříškách či kvalitních dřevinách.

Zajímavé značky káv

Káva se pěstuje na mnoha místech planety. Každá země i oblast má svá specifika. Podívejte se na některé zajímavé značky káv napříč kontinenty.

Káva pro opravdové gurmány

Myslíte si, že už jste vyzkoušeli všechno a nic vás v nabídce kávy nepřekvapí? Už jste ochutnali Kopi Luwak, neboli ?cibetkovou kávu??

Káva a zdraví

Pokud se káva pije v přiměřeném množství, za které se považují tři šálky denně, pak ji lze považovat za zdraví prospěšnou. Káva povzbuzuje srdce, mozek, nervy, ledviny a svaly, a dokonce chrání před některými nemocemi. 

Povzbuzující účinek a dobrá nálada

Káva zlepšuje náladu a dodává energii. Právě tyto její vlastnosti jsou možná vůbec nejdůležitější a neoceňovanější. Miliony lidí denně vypijí alespoň šálek kávy, aby překonaly únavu.

Trávení

Kofein povzbuzuje produkci žaludečních šťáv, a tím napomáhá trávení. Šálek kávy po vydatném obědě vždy pomůže k rychlejšímu znovunabytí sil.

Parkinsonova a Alzheimerova choroba

Z několika různých studií vyplývá, že lidé, kteří pravidelně pijí kávu, nesou menší riziko vzniku těchto zhoubných civilizačních nemocí.

Přírodní antioxidant

Káva obsahuje až čtyřikrát vyšší množství antioxidantů, než všeobecně známý ?antioxidační? zelený čaj. Dobrá káva vám tak pomůže při ničení volných radikálů v těle.

Cukrovka

Jedna velice rozsáhlá studie Harvardské univerzity ukázala na spojení mezi kávou a prevencí cukrovky typu II. Káva dokáže snížit riziko cukrovky u žen o 30 % a u mužů až o 50 %!

Krevní tlak

Kofein má i své nepříjemné vlastnosti. Krátkodobě zvýší tlak, což u lidí s kardiovaskulárním onemocněním může vyvolávat problémy. U zdravého člověka však není tato vlastnost kofeinu škodlivá.